هشتگ اینستاگرام چیست؟

هشتگ یک کلمه یا عبارت است که در کنار علامت Number Sign (#) قرار می‌گیرد و از آن برای شناسایی کلمات کلیدی یا دسته‌بندی کردن متن در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌شود. د


رواقع کلمه‌ای که در کنار علامت # قرار می‌گیرد تبدیل به یک متا تگ شده و کلیک کردن روی آن شما را به سمت دیگر محتواهای مرتبط با آن موضوع هدایت می‌کند.

 

بنابراین، هر زمان که کاربر از یک هشتگ در پُست‌های خود استفاده کند آن پست بلافاصله توسط شبکه‌ی اجتماعی فهرست‌بندی شده و هر شخصی با جستجو کردن آن هشتگ می‌تواند پست او را پیدا کرده و مشاهده کند. زمانی که شما روی یک هشتگ کلیک می‌کنید به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که همه‌ی پست‌هایی که از آن #هشتگ استفاده کرده‌اند در یک جا قابل مشاهده هستند.

همان‌طور که پیشتر گفتیم هشتگ‌های اینستاگرام عکس‌های کاربران مختلف را در یک صفحه در کنار هم قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید پُست‌هایتان در این صفحه برای همه نشان داده شود باید صفحه‌ی خود را عمومی یا Public کنید. با کلیک کردن روی یک هشتگ به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که از ۳ قسمت تشکیل شده است:

هشتگ‌های مرتبط (Related Hashtags): تمام هشتگ‌های مرتبط با هشتگی که شما جستجو کرده‌اید در این قسمت به نمایش درخواهند آمد که در صورت تمایل می‌توانید روی آن‌ها کلیک کرده و پست‌هایی که از آن هشتگ استفاده کرده‌اند را نیز مشاهده کنید.


پست‌های پرطرفدار (Top Posts): تعداد ۹ پستی که در بالای صفحه نشان داده می‌شوند پست‌هایی هستند که بیشتر مورد توجه دیگران قرار گرفته‌اند. یعنی یا از طرف اشخاص و برندهای معروف به اشتراک گذاشته شده‌اند یا تعداد لایک، کامنت و دوباره به اشتراک گذاری آن‌ها بیشتر بوده است.


پست‌های اخیر (Most Recent): در این قسمت می‌توانید تمام پست‌هایی که از این هشتگ استفاده کرده‌اند را به ترتیب زمانی که منتشر شده‌اند مشاهده کنید.

 

چگونه از هشتگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟

استفاده کردن از هشتگ در اینستاگرام بسیار ساده است. فقط کافی است زمانی که می‌خواهید عکس خود را پست کنید در قسمت توضیحات، هشتگ مورد نظر خود را وارد کنید. بعد از تایپ کردن علامت # و نوشتن اولین حرف اینستاگرام به طور خودکار هشتگ‌هایی که با آن حرف آغاز می‌شوند را به ترتیب محبوبیتشان به شما نشان می‌دهد و شما با زدن روی هشتگ مورد نظر خود می‌توانید آن را انتخاب کنید.

اگر کلمه‌ی مورد نظر شما در لیست نیست به تایپ کردن ادامه دهید تا اینستاگرام آن را برای شما پیدا کند. اگر لغت مورد نظر پیدا نشد یعنی این هشتگ تا به حال ساخته نشده است و شما اولین نفری هستید که از آن استفاده می‌کنید. به یاد داشته باشید که شما به ازای هر پست می‌توانید از حداکثر ۳۰ هشتگ استفاده کنید.

 

دسته‌بندی هشتگ‌ها در اینستاگرام

خب، هشتگ‌ها در اینستاگرام به ۲ دسته‌ی Branded و Community تقسیم‌بندی می‌شوند:

ا Branded Hashtags: حدود ۷۰% از هشتگ‌های اینستاگرام از این نوع‌اند. این هشتگ‌ها مخصوص شرکت و برند شما هستند و شامل نام شرکت، محصولات یا کمپین‌های تبلیغاتی شما می‌شوند. یکی از مزایای این هشتگ‌ها این است که می‌تواند آمار دقیقی به شما بدهد. به‌عنوان مثال، شما برای بررسی وضعیت کمپین تبلیغاتی خود می‌توانید هشتگ مرتبط با آن را جستجو کنید. یا برای تحلیل محبوبیت برند خود می‌توانید هشتگ آن را با ابزراهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی آنالیز کنید. یکی دیگر از مزایای این نوع هشتگ‌ها این است که می‌توانید از فالوئرهای خود بخواهید که برای شما محتوا تولید کنند. به‌عنوان مثال از آن‌ها بخواهید زمانی که از محصول شما استفاده می‌کنند از آن عکس یا فیلم بگیرند و آن را با هشتگ شما به اشتراک بگذارند. سپس شما می‌توانید چند مورد از بهترین عکس‌ها و فیلم‌ها را در صفحه‌ی خود به اشتراک بگذارید.

 ا Community Hashtags: هشتگ‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند هشتگ‌های عمومی هستند و لزوماً برای تبلیغات و بازاریابی استفاده نمی‌شوند. به‌عنوان مثال هشتگ‌هایی مانند instafood# یا picoftheda# بسیار محبوب هستند و توسط شرکت یا برند خاصی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

 

ابزارهای مدیریت و یافتن بهترین هشتگ‌ها

شما با استفاده از تحلیل کردن هشتگ‌ها می‌توانید برند خود را زیر نظر داشته باشید و حتی عملکرد رقبای خود را نیز بررسی کنید. ابزارهایی وجود دارند که به استفاده‌ی کارآمدتر از هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنند در ادامه به معرفی چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم:


Hashtagify.me

این سایت هشتگ‌های محبوب و مرتبط با کسب‌و‌کار شما را جستجو می‌کند. این سایت می‌تواند به عنوان لیستی از ۱۰ هشتگ برتر مربوط به برند شما را نشان دهد. این سایت به سرعت به‌روزرسانی می‌شود و شما را در جریان هشتگ‌های محبوب قرار خواهد داد.


Ritetag.com

اگر مطمئن نیستید باید از چه هشتگی استفاده کنید، این سایت به شما می‌گوید که چه هشتگ‌هایی بیشتر توسط دیگران دیده شده یا استفاده شده‌اند.

تعداد این ابزارها در دنیای اینترنت بسیار زیاد است و شما با توجه به هدفتان از استفاده از هشتگ‌ها می‌توانید از خدمات آن‌ها بهره‌مند شود.

 

بایدها و نبایدهای استفاده از هشتگ

همان‌طور که مشاهده کردید استفاده از هشتگ‌ها بسیار ساده است اما فراموش نکنید که در استفاده کردن از آن‌ها باید حتما یکسری نکات را رعایت کنید. با به کارگیری این نکات در بازاریابی شبکه‎‌های اجتماعی می‌توانید سریع‌تر به اهداف خود برسید.
 

بایدها
از کلمات خاص استفاده کنید

هرچقدر از کلمات خاص‌تری برای هشتگ‌های خود استفاده کنید مخاطب‌های هدفمندتری را می‌توانید جذب کنید. و در نتیجه پست شما بیشتر مورد توجه دیگران قرار خواهد گرفت. اغلب کسب‌و‌کارها با توجه به موضوع محصول یا خدمات خود از ۱ یا ۲ هشتگ همیشگی در پست‌های خود استفاده می‌کنند.

بنابراین اگر شما هم قصد به اشتراک گذاشتن پست‌های مرتبط با کسب‌و‌کار خود را دارید بهتر است که ۱ یا چند هشتگ اختصاصی برای خودتان درست کرده و در کنار هشتگ‌های دیگر از آن‌ها استفاده کنید.


نبایدها
از هشتگ‌های نامربوط استفاده نکنید

بسیاری از برندها برای اینکه پست‌هایشان توسط مخاطبان بیشتری دیده شود از هشتگ‌های معروف و محبوب برای پست‌های خود استفاده می‌کنند. این کار زمانی جواب می‌دهد که پست شما به آن هشتگ محبوب مرتبط باشد در غیر این صورت پست شما به عنوان Spam تشخیص داده می‌شود و این موضوع در بلند مدت باعث کم شدن تعداد فالو‌ئرهایتان می‌شود.

 


در استفاده از هشتگ‌ها زیاده‌روی نکنید

یکی دیگر از مواردی که باید در هشتگ‌های خود رعایت کنید این است که هر کلمه‌ای را هشتگ نکنید. این کار نه تنها موجب نارضایتی مخاطبانتان می‌شود، بلکه باعث می‌شود که شبکه‌های اجتماعی شما را به عنوان اسپم شناسایی کنند. زیاده روی در استفاده از هشتگ، دقیقاً مانند زیاده روی در اضافه کردن تگ‌های سایت است. همچنین، اگر در پست‌های شبکه اجتماعی خود تنها از هشتگ استفاده کنید (بدون هیچ متن یا محتوایی)، شبکه اجتماعی مربوطه شما را به عنوان اسپم می‌شناسد و اهمیت چندانی به پست شما نخواهد داد.
نتیجه‌گیری

شاید با خودتان فکر کنید که استفاده از هشتگ‌ها بسیار ساده است در صورتی که چنین نیست. هریک از شبکه‌های اجتماعی اصول خاصی برای استفاده از هشتگ‌ها دارند و از راه‌های مختلف می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. هشتگ‌ها به ۲ دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند. هشتگ‌هایی که برای منظور کلی استفاده می‌شوند و هشتگ‌هایی که می‌توانند در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرند.

شناسایی هشتگ‌های مناسب برای بازاریابی نیازمند درک عمیق شما از محتوای یک متن و آشنایی با هدف کسب‌و‌کار است. شما باید با کلیه‌ی کلمات کلیدی مرتبط آشنایی داشته باشید و سپس با استفاده از کمی خلاقیت بتوانید هشتگ‌هایی بسازید که در ذهن مخاطب ماندگار شوند.

فراموش نکنید که برای موفقیت در بازاریابی برند با استفاده از هشتگ باید صبوری کنید و نتیجه‌ی کارهای خود را مدام با ابزارهای تحلیل مورد بررسی قرار دهید و همچنین فعالیت‌های رقبای خود را نیز دائماً زیر نظر داشته باشید. در آخر بخاطر بسپارید که هشتگ‌ها به دیده شدن محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنند، اما این محتوای شماست که در نهایت باید ارزش دیده شدن را داشته باشد!

پیام خود را بنویسید

جدیدترین مطالب

اینستاگرام مخفی کردن تعداد لایک را ممکن کرد

اپل افزونه‌های مرورگر سافاری را به آیفون و آیپد اضافه می‌کند

کلاب هاوس چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

با هشت مورد از ترفندهای اینستاگرام آشنا شوید

امکان ثبت درخواست برای تیک آبی توییتر دوباره فراهم شد

گوگل فوتوز با کمک هوش مصنوعی تصاویر را متحرک می‌کند

اینستاگرام بالاخره انتشار پست از طریق دسکتاپ را ممکن می‌کند

پست‌ها و استوری‌های حذف شده اینستاگرام را چگونه برگردانیم؟

توییتر امکان جستجو در دایرکت مسیج را ساده‌تر می‌کند

افزایش فالوور اینستاگرام از طریق اکسپلور

چرا باید پیج اینستاگرام خود را تبلیغ کنیم؟

کلاب هاوس (Clubhouse) رسما برای اندروید منتشر شد

دوج کوین به ماه می‌رود؛ ارسال محموله فضایی SpaceX با تامین مالی DOGE

آیفون‌های ۲۰۲۳ با مودم 5G اپل از راه می‌رسند

راه‌های افزایش بازدید استوری اینستاگرام، تضمینی!