استفاده از اینستاگرام در بازاریابی

امروزه اینستاگرام به یکی از پلتفرم‌های اصلی مورد استفاده در کمپین‌های بازاریابی تبدیل شده است که البته بی دلیل نیست.


این شبکه اجتماعی، طیف وسیعی از مخاطبان گوناگون دارد که از تعامل با برندهای مورد علاقه خود لذت می‌برند و این به نوبه خود باعث افزایش اثربخشی اقدامات بازاریابی می‌شود.
مزایای بازاریابی در اینستاگرام با استفاده از تحقیقات و مطالعات موردی فراوانی تأیید شده و تأثیر مستقیم آن بر جذب مشتریان راغب (lead) اثبات گردیده است. برای نمونه به آمار اسلاید بعد توجه کنید:

 

• بیش از 25 میلیون کسب‌وکار مختلف در سراسر جهان از اینستاگرام استفاده می‌کنند و بیش از 200 میلیون کاربر اینستاگرام دست کم در هر روز از یک پروفایل تجاری (بیزینس پروفایل) بازدید می‌کنند؛
• 80 درصد کاربران اینستاگرام دست کم یک برند را در این شبکه اجتماعی دنبال می‌کنند و 60 درصد آن‌ها محصولات یا خدمات جدیدی را از این طریق پیدا و خریداری کرده‌اند؛
• دست کم 30 درصد کاربران اینستاگرام، یکی از محصولاتی که در این شبکه اجتماعی پیدا کرده‌اند را خریده‌اند؛
• 65 درصد از پرمخاطب‌ترین پست‌های اینستاگرام به وضوح حاوی تبلیغات محصولات مختلف هستند.

 

 

مردم به دنبال کردن برندهای مختلف علاقه دارند و فعالانه در پی کشف و خرید محصولات و خدمات جدید یا مورد نیازشان هستند. به علاوه، اینستاگرام نیز پیوسته در حال تلاش برای افزودن قابلیت‌های جذاب و کاربردی برای توسعه تجارت الکترونیکی در این شبکه اجتماعی پرطرفدار است.
پلتفرم تبلیغاتی اینستاگرام (Instagram ads) نتایج بسیار خوب و میزان تعامل قابل توجهی را عاید کسب‌وکار کرده و قابلیت خرید از طریق اینستاگرام نیز فرآیند فروش را با این شبکه اجتماعی تلفیق می‌نماید. مجموعه امکانات و قابلیت‌های مختلف و متنوع اینستاگرام برای فروش اینترنتی ترکیب بی‌نظیری را فراهم می‌آورد که پتانسیل بالایی برای افزایش تعامل و فروش خواهد داشت.

 

اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های بسیار مؤثری است که همه کسب‌وکارهای اینترنتی باید در بازاریابی و فروش خود از آن استفاده کنند. بی‌تردید، با تدوین یک برنامه جامع و مانع برای بازاریابی در اینستاگرام و طی کردن مراحلی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم نتایج قابل توجهی را شاهد خواهید بود که آینده روشنی را برای کسب‌وکار شما رقم خواهد زد.

پیام خود را بنویسید

جدیدترین مطالب

امکان سایدلود اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۱ تأیید شد

اسنپ‌چت فیلتر سرعت را به دلیل به خطر افتادن جان کاربران حذف کرد

آموزش غیر فعال کردن قابلیت Tab Preview در سافاری

اینستاگرام اطلاعات الگوریتم نمایش پست‌ها را فاش کرد

اینستاگرام مخفی کردن تعداد لایک را ممکن کرد

اپل افزونه‌های مرورگر سافاری را به آیفون و آیپد اضافه می‌کند

کلاب هاوس چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

با هشت مورد از ترفندهای اینستاگرام آشنا شوید

امکان ثبت درخواست برای تیک آبی توییتر دوباره فراهم شد

گوگل فوتوز با کمک هوش مصنوعی تصاویر را متحرک می‌کند

اینستاگرام بالاخره انتشار پست از طریق دسکتاپ را ممکن می‌کند

پست‌ها و استوری‌های حذف شده اینستاگرام را چگونه برگردانیم؟

توییتر امکان جستجو در دایرکت مسیج را ساده‌تر می‌کند

افزایش فالوور اینستاگرام از طریق اکسپلور

چرا باید پیج اینستاگرام خود را تبلیغ کنیم؟